1 September 2014

Ole - Ole Makanan Dari Indonesia






Salam dan selamat malam untuk semua sahabat blogger dan pembaca yang Diana sayangi dan hargai....




Petang tadi ada seorang pekerja di tempat Diana baru pulang dari makasar Indonesia setelah bercuti hari raya di kampung halamannya....dia ada bawa ole2 makanan dari makasar Indonesia...









Ini dia kacang telur dari makasar Indonesia dan satu tu Diana tak tau nama dia apa tapi rasa dia macam roti kering...sedap dan rangup jer....









Salam Kemerdekaan - Di Sini Lahirnya Sebuah Cinta




Salam semua sahabat blogger dan pembaca yang Diana sayangi..Salam September juga...tak sedar kita dah pun berada di bulan september.....maaflah sebab baru dapat buat entri untuk mengucapkan Salam Kemerdekaan untuk semua rakyat Malaysia....semoga kita merdeka segala-galanya....











Di Sini Lahirnya Sebuah Cinta.....Malaysia Tanah Airku......









25 Ogos 2014

Sarapan Pagi Tadi






Salam dan selamat tengahari untuk semua sahabat blogger dan pembaca yang Diana sayangi dan  hargai...sebenarnya entry ni pagi tadi tapi terlalu bnyk kerja yang nak di selesaikan....maklumlah hari isnin permulaan kerja kan lagipun seorang staff bercuti jadi kerja dia Diana yang ambil alih....










 Diana bawa roti yang kemarin adik beli kat bandar...sebagai sarapan pagi kat pejabat tadi sebagai alas perut....sekarang pula time untuk makan tengahari....selamat menjamu selera untuk semua sahabat blogger dan pembaca sekalian..








24 Ogos 2014

Permainan Tradisional Teng - Teng







Salam dan selamat petang untuk semua sahabat blogger dan pembaca yang Diana sayangi dan hargai...selamat berhujung minggu juga untuk semua...seharian bercuti di hujung minggu ni,ingatkan tak ada kerja nak juga rehat2 kan badan setelah seminggu berkerja kan...tengok2 petang hari baru dapat berehat....


Petang2 Diana berjalan2 dengan en. Huby di persekitaran perumah pekerja yang di sediakan oleh pihak majikan...walaupun rumah yang di sediakan oleh majikan taklah secantik mana....tapi cukuplah untuk para pekerja berteduh kan.....


Limpas satu kawasan perumahan Diana tertengok sekumpulan kanak-kanak sedang bermain satu permainan tradisional iaitu permainan teng-teng,kalau tempat Diana permainan ini di panggil permainan engke-engke.Permainan ini sangat terkenal juga...pada zaman kanak-kanak,Diana pun suka main permainan ini.....





Gambar dari En.Google




Best tengok kanak-kanak tu bermain,teringin rasanya Diana turut serta...tapi malu pulak,dah tua2 mcm ni nak main juga...hehe....






Hari Ahad Masa Yang Sibuk



Salam dan selamat berhujung minggu untuk semua sahabat blogger dan pembaca yang Diana sayangi dan hargai...pepagi ahad macam ni kena lagi time cuti,bnyak keja rumah yang harus di selesaikan seperti mencuci kain,mengemas rumah,mod lantai dan macam2 lagi lah....



Lepas selesai semua kerja rumah Diana buat...baru ada masa untuk bersarapan pagi...sarapan untuk pagi ahad ni adalah mee goreng simple,roti goreng dan kukus...roti goreng dan roti kukus tu Diana beli tau...jiran sebelah rumah yang jual.....hehe...




Lirik Lagu - Teman Bintang by Masya Ceria Popstar 2






Teman Bintang - by Masya Ceria Popstar 2



Tetap di langkah ini
Menemani hariku
Menjadi sebuah cerita
Yang tak akan ku lupa


Apa pun yang terjadi
Aku yakini nanti
Inginku wujudkan mimpi
Dan ingin aku raih


Sandarkan diri ini
Dalam tujuan hati
Mengiringi langkahku yang bererti


Biarkan bintang menjadi teman
Di dalam mimpiku berkhayal
Biarkan bintang menjadi teman
Jadikan malamku sempurna


sandarkan diri ini
Dalam tujuan hati
Mengiringi langkahku yang bererti


Biarkan bintang menjadi teman
Di dalam mimpiku berkhayal
Biarkan bintang menjadi teman
Jadikan malamku sempurna


Biarkan bintang ku berkhayal


Biarkan bintang menjadi teman
Jadikan makamku sempurna


Tetap dilangkah ini....









Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...