Anugerah Terindah: Khasiat Surah Yassin Sebagai Amalan Harian

Halaman

3 April 2014

Khasiat Surah Yassin Sebagai Amalan Harian

 
 
 
 
 
Salam dan selamat petang untuk semua sahabat blogger dan pembaca yang Diana sayangi dan hargai...
 
 
 
 
 
 
 
Malam ini adalah malam Jumaat...teringat masa zaman kanak2 Diana dulu,arwah mak selalu berpesan,tak baik kita keluar atau lepak di malam Jumaat...banyak syaitan..lebih baik duduk kat rumah baca Al-Quran..Teringat jugak masa Diana sekolah dan duduk kat asrama,setiap malam Jumaat...kat surau asrama lepas solat maghrib mesti baca surah Yasin secara beramai-ramai...
 
 

 
SURAH YAASIN
 
Telah bersabda Rasulullah s.a.w., sesungguhnya bagi setiap sesuatu itu ada hati, dan hati Al-Qur’an ialah Surah Yaasin iaitu jantung Al-Qur’an. Sesiapa yang membaca Surah Yaasin, nescaya dituliskan oleh Allah pahala menyamai sepuluh kali membaca Al-Qur’an seluruhnya. (Hadis riwayat At-Tarmizi dari Anas r.a.) Rasulullah s.a.w. juga bersabda: Surah Yaasin dinamakan di dalam kitab Taurat dengan sebutan “At-Mu’ammah” (yang umum), yang mengumumkan pembacanya dengan kebaikan dunia dan akhirat, menanggung segala bala baik dari kesusahan di dunia mahu pun akhirat. Pembaca juga akan dilindungi dari setiap keburukan dan kejahatan serta segala hajat dan kemahuan akan Allah kabulkan. Jika dibaca dalam satu malam semata-mata mengharapkan keredaan Allah, nescaya Allah akan mengampunkan dosanya. (Hadis riwayat Malik, Ibnu-Sunni dan Ibnu Hibban). Surah Yaasin ni juga jika diamalkan, akan terselamatlah kita dari kehausan di hari KIAMAT.
 
 
 
 
 
 
 
 

27 ulasan:

Unknown berkata...

nice sharing :)

Unknown berkata...

Makseh perkongsian dik

sobri yaacob berkata...

terima kasih..ats pkongsian..ya mak saya pun dulu suka psan benda yg sama..

Unknown berkata...

thnks for sharing :)

Mizz Aiza berkata...

sangat bermanfaat perkongsian ini untuk amalan kita bersama...

Unknown berkata...

terima kasih atas perkongsian akak:)

Khir Khalid berkata...

Perkongsian yg baik Mardiah.. t kasih.. :)

Sally Samsaiman berkata...

terima kasih..atas perkongsian..ya kak :)

Unknown berkata...

Alhamdulillah. . Zara dtg lawat sini. Dah lama zara xziarah kat sini.. =)

Eimma berkata...

Nice sharing kak :)

Dunia Zumal berkata...

Perkongsian bermanfaat utk semua :)

Kiera Rashid berkata...

Terima kasih atas perkongsian ini kak diana. Surah yassin memang banyak khasiat yang kite sendiri tak tahu :)

Aku pengembara berkata...

Subhanallah... Perkongsian menarik... Nampak macam simple tapi berapa orang jak yang dapat amalkan... :(

Blog Santai berkata...

Jika berkesempatan, jadikan surah yasin amalan harian. Besar manafaatnya. salam sabtu Diana...

Tanpa Nama berkata...

menarik..tq dear sis..

Unknown berkata...

yasin mmg byk manfaatnya. moga kita jdkan amalan kita membacanya lepas solat.

Zizie Zack berkata...

terima kasih kak atas nasihat yang berguna ni :)

shameel Iskandar berkata...

Terima kasih atas perkongsian. Nice sharing

Fiza Aizzawa berkata...

betul tu.. bukan utk dibaca pd mlm jumaat shj..

ZULHILMI TEMPOYAK berkata...

thanks sharing.. :)

arzmoha berkata...

nice sharing too...

sentiasa kita amalkan...

Unknown berkata...

nice sharing. salam petang kames :)

Mia Liana berkata...

bagus diamalkan selalu ni...

Unknown berkata...

ada masa baik jgn di lupa kan kak..:)

Miss S berkata...

thanks share..mudah-mudahan jadi amalan kita semua

Intan Saffyna berkata...

hi,singgah follow awak :)

Yun Sing berkata...

Owh patutlah dekat sekolah kadang-kala waktu pagi akan adakan bacaan Yassin di dewan makan asrama ^^

Anugerah Terindah Copyright © 2016. Designed by MaiGraphicDesign