Anugerah Terindah: #MyTraveLokaEscapade - Destinasi Percutian Impian Ke Pulau Langkawi

Halaman

10 Disember 2016

#MyTraveLokaEscapade - Destinasi Percutian Impian Ke Pulau Langkawi




Salam berhujung minggu untuk semua sahabat blogger dan pengunjung setia blog Anugerah Terindah ini...Musim cuti sekolah tentu ramai di kalangan sahabat blogger dan pengunjung impikan sebuah percutian bersama keluarga tersayang dan di kesempatan ini apa kata kita jom kontest yang di anjurkan oleh Traveloka





Traveloka adalah sebuah laman web untuk tempahan penerbangan dan hotel untuk sebuah percutian idaman dan impian semua orang.Anda hanya perlu melawati laman web Traveloka kalau korang nak booking penerbangan dan nak tempah hotel lebih senang dan cepat jadi kunjungilah  www.traveloka.com




Pulau Langkawi


Ok berbalik kepada tajuk entri MD di atas..Siapa yang tak ingin pergi melancong kan...MD dan En.Hubby pun punya idaman dan impian untuk pergi melancong sebab itu kita berdua memilih Pulau Langkawi sebagai destinasi percutian idaman dan impian kami.Sebab apa MD dan En.Hubby nak ke Pulau Langkawi...jom kita tengok 10 sebab kenapa MD dan En.Hubby nak bercuti ke Pulau Langkawi..
1) Dataran Helang 


Sumber : wikipedia


Ini adalah tugu tanda mercu Pulau langkawi dan merupakan tumpuan para pelancong dari dalam dan luar negara...rugi rasanya kalau tak pergi tangkap gambar dekat tugu Helang ni dengan #MyTravelokaEscapade pasti akan memenuhi keinginan anda.


2) Kereta Kabel Langkawi


sumber : wikipedia


Teringin sangat merasai sendiri menaiki kereta kabel ni walaupun perasaan gayat ada dalam diri tapi jika #MyTravelokaEscapade memberi peluang kat MD,MD tak akan lepaskan peluang ini dan memberanikan diri untuk menaiki kereta kabel ini.


3) Sky Bridge Langkawi


Sumber :  wikipedia


Sky Bridge atau titian gantung bengkok juga merupakan tempat yang wajib di kunjungi bila ke pulau langkawi...dengan rekabentuknya yang unik memang patut para pelancong dari dalam dan luar negara berkunjung ke sini dan pelakon terkenal hindi Datuk SRK pernah berlakon di atas Sky Bridge Langkawi ini...Siapa yang tak nak ke sini kan #MyTravelokaEscapade.


4) Art Muzium Langkawi



Ramai yang kata kalau nak bergambar dengan real kat sinilah tempatnya...Ramai dah kawan blogger yang dah pernah ke sini jeles juga MD tengok gambar diorang...Jadi MD tak akan lepaskan peluang untuk ke sini.


5) Underwater World Langkawi


Sumber : Mai Singgah

Underwater World Langkawi merupakan sebuah akuarium terbesar di negara dan di sini kita dapat melihat haiwan akuatik hidupan marin dan ikan air tawar.Di sini juga kita dapat melalui terowong dan melihat jerung dan penyu berenang di atas anda.



6) Taman Lagenda Langkawi 



Cantik tak taman lagenda ni...kalau nak bersiar sekali bergambar memang tempat ni menarik sangat dengan #MyTravelokaEscapade 


7) Pulau Dayang Bunting


Sumber : wikipedia

Tasik dayang bunting juga merupakan salah satu tempat menarik untuk di kunjungi jika ke Pulau Langkawi.Ia merupakan tasik air tawar yang unik dan mempunyai sejarah tersendiri.

8) Makam Mahsuri


Sumber : wikipedia

Makam Mahsuri ada salah satu lagenda di langkawi..Nama sebenar Mahsuri ialah  Mahsuri Binti Pandak Maya kerana fitnah Mahsuri di tikam dan darah yang keluar dari tubuh Mahsuri berwarna putih..Ini cerita yang MD pernah tengok kat tv.


9) Taman Burung Langkawi Bird Paradise


Sumber : Mai Singgah

Taman burung juga salah satu tempat yang menarik untuk di kunjungi oleh semua lapisan sebab dalam taman burung Langkawi di diami 2500 burung exotic yang terdiri daripada 150 species burung yang berlainan.Jadi jangan lepaskan peluang untuk singgah kat sini.


10) Kompleks Kraft Langkawi



Sebelum balik dari bercuti selalunya kita akan bawa buat tangan @ cenderhati untuk keluarga dan kawan² jadi Komeks Kraft Langkawi adalah tempatnya untuk membeli buah tangan @ cenderahati sebab bermacam² barangan kraft yang di jual.






kalau korang ada impian untuk bercuti ke destinasi pilihan anda lupa join Contest Traveloka kerana bermacam-macam hadiah menarik yang bakal anda menangi...Jadi jangan lepaskan peluang korang mana tau rezeki kan...










6 ulasan:

Busyra Takiyudin berkata...

langkawi mmg best! gud luck! :)

Unni anje berkata...

idaman yang sama :) btw good luck

Sofie Adie berkata...

alhamduillah diberi peluang pusing langkawi...
semoga impian MD tercapai and all the best ya! :D

Asha Lya berkata...

Ku pun tringin juga maw pi cna, kumpul2 bajet dlu

dear anies berkata...

selamat berjaya ya!

adianiez AIDA berkata...

good luck, MD.
langkawi.. shopping !!!!

Anugerah Terindah Copyright © 2016. Designed by MaiGraphicDesign