Anugerah Terindah: Makanan Bugis Lagi

Halaman

14 Disember 2015

Makanan Bugis Lagi




Salam dan selamat petang untuk semua sahabat blogger dan pengunjung yang Diana sayangi dan sangat hargai....Terima kasih kerana sentiasa sudi singgah dan komen dekat blog Diana yang tak seberapa ini.....




Petang kemarin ada kenduri kesyukuran untuk anak pertama jiran tempat Diana tinggal ...petang kemarin Diana ke rumahnya untuk membantu apa yang patut,biasalah kalau kita hidup berjiran ni kena selalu bantu membantu kan...Acara kenduri kesyukuran itu di buat tenghari tadi tapi Diana tak dapat pergi sebab Diana dan en.hubby ke bandar sebab ada urusan..







Ini dia makanan bugis yang di panggil sawwa di buat daripada beras pulut...Ada 2 warna iaitu beras pulut hitam dan beras pulut putih...Sawwa ni selalu ada kalau kenduri kesyukuran untuk kanak² yang baru lahir macam majlis akikah.SawwaSawwa ni sedap di makan bersama ayam masak apa pun dan paling sedap di makan bersama ayam masak lengkuas tapi makan macam tu jer pun sedap tau....











15 ulasan:

dear anies berkata...

nak sikitttt ;-)

Asha Lya berkata...

Akak tlg buatkn utk kita blh hhehe..x pernh lagi lya mkn.di rebus erkk kak

luqman zakaria berkata...

tak pernah makan makanan bugis..macam mane rupa dia?

iryanty ahamad berkata...

Macam lepat bentuknya

Ayuni Sara berkata...

sawwa dengan buras tu sama kah? buras pun macam ni jugak...

Farrah MF berkata...

Sawwa ni ada inti ke, Diana? Rasanya manis ke rasa lemak2 tepung?

ros nordin berkata...

macam lemang je tu. :)

Wardah Aneesa berkata...

Ouh macam lemang yee

Zie Has berkata...

belum pernah cuba lagi ni, kalau letak pulut hitam mesti sedap kan. teringin nak rasa :)

Nurhuda Ismail berkata...

teringat kat lemang. lama x makan

aRz MoHa berkata...

belum pernah mencuba lagi

Cik Yanie berkata...

"bakal" yanie org tawau haha lepasni mmg selalu jumpa lah makanan2 bugis ni

Puan Wawa berkata...

macam mana makan tu?")

adianiez AIDA berkata...

potong2 mcm lemang ekk MD ?

Jari Manis berkata...

x pernah mkn

Anugerah Terindah Copyright © 2016. Designed by MaiGraphicDesign