Anugerah Terindah: Ubi Rebus Ubi Goreng Bersama Sambal Berlada

Halaman

3 Disember 2015

Ubi Rebus Ubi Goreng Bersama Sambal Berlada





Salam dan selamat malam untuk semua sahabat blogger dan pengunjung yand Diana sayangi dan sangat hargai...Terima kasih diatas kesudiaan semua kerana sentiasa sudi singgah dan komen dekat blog Diana yang tak seberapa ini ....Tengok kan tajuk entri Diana di atas tu tentu sahabat dan pengunjung




Dengan cuaca sejuk petang tadi sebab dah hujan buat perut Diana dan en.hubby berasa lapar...kat rumah Diana ada ubi kayu sebab kemarin petang en.hubby ada bawa pulang ubi kayu hasil pemberian dari seorang pekerja ladang di tempat kami....Petang tadi en.hubby tolong kupaskan kulit ubi kayu tu dan lepas tu Diana rebus ubi kayu tu sampai empuk...





                                           Ini ubi kayu yang Diana rebus...nampak empuk kan...





Ini pula ubi kayu yang dah di rebus lepas tu Diana goreng....rangup dan sedap..





Sambal berlada untuk ubi kayu rebus dan ubi kayu goreng





Jom makan ubi kayu rebus dan ubi kayu goreng cecah dengan sambal berlada sambil minum milo panas.....Malam ni tak makan nasi dah sebab dah kekenyangan makan ubi kayu.....











22 ulasan:

dear anies berkata...

Best nyerrr judu ngan kopi

Mardiah Diana berkata...

Best ni anies...minum² sama kopi....hihi

ros nordin berkata...

sedap kalau cicah sambal kadang2 cicah ngan gula melaka/kelapa + gula dan paling suka kalau dpt makan tapai ubi kayu yang digoreng..hihihi ..

Mardiah Diana berkata...

Memang sedap ros makan ubi kayu cicah dengan sambal ni....tapai ubi kayu ros suka yer...Diana suka juga tapi tak reti nak buat...hihi

Asha Lya berkata...

Alahai kak..lmanya x mkn ni ubi kayu..feveret ni taw

Mardiah Diana berkata...

Dik Lya suka makan ubi juga ker...InsyAllah kalau masih ada nnti akak bawakan dik Lya...

LadyBird berkata...

Sedapnye klu mkn musim hujan2 mcm ni.. Minum ngn kopi pns.. Yumm yumm yumm

Etuza Etuza berkata...

makanan tradisional..aduh terliur juga tau..nanti akan korek depan rumah ni ..Diana hehe...lam adah tak makan..nampak ni beru mengidam nak makan..ta kasih promote

Mardiah Diana berkata...

Betul LadyBird makan time musim hujan ni memang best...yummm...yummm...

Mardiah Diana berkata...

Yer cikgu makanan tradisinoal kita ni tak boleh lupa...hihi...

Etuza Etuza berkata...

Asalam Diana..Etuza nak tanya ya..apa cara nak tukar komentar cara avatar yg diana guna ni, Etuza ada guna tapi komen untuk december untuk mula mana nak tukar arh!! please tunjukkan..bagi tau dalam komen blog Etuza ya ..

CikLa Shahril berkata...

Wah.. nmpk sedap. Dh lama tak mkn ubi rebus.. mkn dgn ikan masin pun sedap... nyumm

Nurul Shahira berkata...

Ubi kayu ciciah sambal lawan pula dengan kopi o masa hujan. Peh. Sedaapnya :)

Mardiah Diana berkata...

Betul tu cikLa...makan dengan ikan masin pun sedap juga...hihi

Mardiah Diana berkata...

Sedap tu Nurul....hihi

Zie Has berkata...

sedapnya, teringat kat kampung dulu ... nyumnyum tetiba rasa teringin lak :)

tiga lalat berkata...

wahh wak jadi kecur nihh., skrg musim ujan mak kann ., ;)

Siti Nurzafirah berkata...

Kena time hujan momang sodap ni...

Roziah Muhammad Nor berkata...

baru tadi tengok kat facebook. teringin pulak nak makan. arwah mak dulu selalu buat sambal tempoyak. memang best.

Maria Firdz berkata...

Sedapnya menu tapi mampu tengok je la...

Jari Manis berkata...

sedanya...mana nk dapat ubi kayu d tempat sis JM ni huhhu

Cik Yanie berkata...

sdpnya kak.

Anugerah Terindah Copyright © 2016. Designed by MaiGraphicDesign