Anugerah Terindah: Ole - Ole Lagi Dari Indonesia

Halaman

14 Disember 2015

Ole - Ole Lagi Dari Indonesia






Salam dan selamat petang untuk semua sahabat blogger dan pengunjung yang Diana sayangi dan sangat hargai....Terima kasih kepada semua kerana sentiasa berkunjung ke blog Diana yang tak seberapa ini....Ini adalah entri 4 hari lalu tapi baru perasaan rupanya Diana lupa nak publishkan...hihi




Semalam seorang lagi pekerja ladang yang baru balik bercuti ke negara asal iaitu Indonesia datang ke rumah bawakan Diana ole-ole ....Terima kasih dengan ole-ole ini....Sedap tapi mak haiiiii....manisnya....Memang makanan dari Indonesia ni manis² sebab kebanyakkan ia di campur dengan gula merah kalau kat sini di panggil gula melaka..







Diana pun tak tahu apa nama kuih ni kalau nama bugisnya Diana tahu lah...yang dalam plastik biji² kacang di panggil baje kacang,yang hitam² tu di buat dari mee hoon nama dia jippang,yang dalam bungkusan palstik dan warna putih tu di buat dari beras di panggil juga jippang dan yang satu paling belakang tu di panggil juga jippang...Pelik kan nama² kuih ni...










15 ulasan:

dear anies berkata...

mcm kuih cakar ayam je tu

Melissa Muklis berkata...

kuih jippang tu sedap! Lissa suka makan. hehe cuma jarang jumpa dekat Labuan T_T

Ana Fatihah berkata...

Amboih. Pelik2 nama kuih dia. hehe :)

Eimma berkata...

ima kalau manis2 sangat x leh nak telan kak. hahahha...

Asha Lya berkata...

Owhh klau jipang tu lya taw pernh juga mkn...lya pun kurang gemar mkn manis2 ni..apa pun klau org bagi jgnla d tolak da rezki kan

tiga lalat berkata...

org berbudi kita berbahasa., baiknyer ingatan pekerja indon tu ye mak diana ., ;p

ros nordin berkata...

ada cakar ayam la.. sedap nya. :)

Etuza Etuza berkata...

nampak macam coklat kan..rasa sedap . sebab makanan tradisional ..kuih jala pun bukan juga kan MD

iryanty ahamad berkata...

Yang coklat tu macam cakar ayam

Farrah MF berkata...

Wah, ada macam2 utk dikunyah-kunyah! :)

Wardah Aneesa berkata...

Lapa pulak tengok gambar makanan hihu

Zie Has berkata...

sedapnya, dah lama tak makan jipang tu :)

Nurhuda Ismail berkata...

makanan indon selalunya rupa x berapa menarik tapi rasanya sedap. kan kan

adianiez AIDA berkata...

semuanya aida x pernah merasa, MD.
seronok nyer if dpt rasa makanan tempat org...

Jari Manis berkata...

laah ingatkan mee goreng

Anugerah Terindah Copyright © 2016. Designed by MaiGraphicDesign