Anugerah Terindah: Menu Petang Tadi Cempedak Goreng

Halaman

9 Oktober 2014

Menu Petang Tadi Cempedak Goreng



Salam dan selamat petang untuk semua sahabat blogger dan pembaca yang Diana sayangi dan hargai....










Pulang dari kerja tadi Diana ada tercium bau sesuatu...bau dia wangi sangat hingga menusuk2 ke hidung Diana...tup...tup...buah cempedak dah masak rupanya...teruslah Diana terfikir nak mengorengnya....tak payah main2 resepi tapi kalau nak resepi juga boleh cuba yang biasa Diana guna.




Cempedak Goreng Rangup



Bahan2


Tepung gandum
Sedikit garam
Air untuk bancuhan
Sedikit minyak panas




Cara membuat bancuhan tepung


1) Campurkan tepung dan sedikit garam lepas tu tuangkan air sedikit demi sedikit
2) Dapatkan bancuhan tepung yang tak terlalu cair dan tak terlalu kental
3) Panaskan minyak untuk mengoreng
4) Bila minyak dah panas ambil 2 sudu makan dan letakan ke dalam bancuhan tepung tadi
4) Masukkan cempedak dan mulalah mengorengnya



Selamat memcubanya....hehe....







24 ulasan:

Sally Yatiey berkata...

Sedappppp ;D

Bbwana adienia berkata...

Menang sedap layan cempedak goreng buat minum petang kan kak

Vee Sandi berkata...

owh , tambah minyak panas utk rangupkan tepung .

hidayu ayumie berkata...

alaaaaaa
kak diana
sampai hati akk buat ayu terliur..
sob sobbb sobbb

Asha Lya berkata...

Mints Kak hhee..dah lma x mkn ni.owhh ya yg tepung magik dgn mashed potato tu da jual cne d kk.akak maw try ka.lya blh tlg blikn coz nnt lya pindah cna juga kan nnt.maw minta no fon akak

Ahmad Zu Mal Md Rayi berkata...

Sedapnya... Banyak kali dah zumal mencari orang jual cempedak goreng tapi tak de ^_^

Etuza Etuza berkata...

sedap tu

ain syafieqa berkata...

fevered tuh..terliur plak.hehe

Diana Rashid berkata...

sedap ni..tapi akak boleh rasa 2 je..nak makan sampai kenyang tak boleh..angin..hehehe

Ainim Suju berkata...

isk isk isk..bestnya. nak beli kat luar mahal sangat

Aisya A. berkata...

alamak akak, sedapnya lahhh.. hehe..
terliur plak ni.

Ismi Ana berkata...

Sedapnyee cempedak goreng. T_T nyesal bace entri kak diana time lapar gini haa. Huhu. Gurau je. Lalala~

aTieYusof Family berkata...

sedapnya cempedak goreng ni sis..lama ndak makan.. hehe

yana yani berkata...

wah cempedak! lama dah tak amkan cempedak goreng
cer hulur sikit =)

nuyui a.k.a miss YUI berkata...

DPT KAT YUI MMG TAK PNDG LEN DH..HIHI

Khir Khalid berkata...

Assalam.. mmg sedap. Lama tak makan cempedak goreng ni.. best.. :)

acik watie berkata...

Acik pun buat bancuhan macam ni....rangup je.

Nurashikin ZA a.k.a NAZECK berkata...

Musim cempedak ke?
Kat Seremban x jumpa cempedak.

Kathy R'bain berkata...

minta sikit boleh?

Akif Imtiyaz berkata...

Waa diana buat kak lya jelesss..seyess suka sgt cempedak goreng ..

Mia Liana berkata...

sedapnya cempedak.. lama dah kak mia tak makan ni...

p/s : Salam. Terima kasih sudi join Segmen Nak URL Blog #9. (^_^). Blog ini telah tersenarai di http://www.mialiana.com/2014/10/senarai-url-blog-9.html dan pemenang bertuah telah diumumkan di http://www.mialiana.com/2014/10/pemenang-bertuah-url-blog-9.html

Sally Samsaiman berkata...

ada lebih ke kak..? hehehe :P

Cik Nadyya berkata...

fuhh.. da lama xmkn cempedak.. sdapnyaaa :)

mama 3farhanah berkata...

Saya suka yang mentah. Sebiji pn saya boleh abiskan sorang.

Anugerah Terindah Copyright © 2016. Designed by MaiGraphicDesign