Anugerah Terindah: Sentiasa Bersifat Sederhana

Halaman

9 Januari 2014

Sentiasa Bersifat Sederhana

 
 
 
Salam petang kepada semua sahabat blogger yang Diana sayangi..Alhamdulillah baru Diana dapat menulis entri pertama untuk hari ini..maaf atas kelewatan untuk Diana Bw sahabat blogger semua...
 
 
 
Hari ini Diana dapat gaji sekali dengan bonus tahunan untuk tahun 2013...walaupun tidak banyak seperti yang Diana harapkan..Diana tetap bersyukur dengan rezeki yang di berikan kepada Diana...
 
 
 
 
 
Ramai di antara mereka yang berkerja telah menerima bonus untuk tahun 2013 kan...jadi seeloknya gunakan lah bonus itu untuk membeli keperluan yang penting..bonus bukannya datang sebulan sekali..dia kita dapat setahun sekali aje..jadi pandai-pandailah kita merancang kewangan kita...
 
Bersifat sederhanalah adalah antara keistimewaan dalam Islam...Kesederhanaan dalam Islam bukan tertumpu kepada kehidupan akhirat semata-mata,malah ia mengambil kira kehidupan keduniaan..Jadi tetapkan dalam hati kita agar mengamalakn sifat kesederhanan dalam segala segi...
 
 
Allah berfirman yang bermaksud:
"Tuntutlah dengan harta kekayaan yang dikurniakan Allah kepadamu akan Pahala dan Kebahagian hari Akhirat dan Janganlah Engkau Melupakan Bahagianmu( keperluan dan bekalanmu) di dunia",(surah al-Qasas,ayat 77)
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

12 ulasan:

Nur Shafiq berkata...

Alhamdulillah.. merasa bonus lah orang yang sudah berkerja yea :)

Nao Mei berkata...

alhamdulillah..rezeki diana lah tu :)
t belanja cik akak makan ayam kfc leh..hihi

Norhasniza Khalid berkata...

alhamdulillah.. nak kefci... *muka tak malu... hihi

Mardiah Diana berkata...

@Nur Shafiq Alhamdulillah...setahun sekali merasa duit bonus...

Mardiah Diana berkata...

@Nao MeiAlhamdulillah Cik Akak...untuk Cik Akak...boleh bah...

Mardiah Diana berkata...

@Norhasniza Khalid Alhamdulillah mama...rezeki bonus...untuk mama...boleh jer Diana belanja...hehe..

Elvy Nellysha berkata...

alhamdulillah ..rezeki ! ^^

Azhafizah Md Nor berkata...

Alhamdulillah..rezeki and bonus penat lelah bekerja setahun :)

Affy Afiqah berkata...

kesederhanaan itu sememangnya lebih baik :)

Kathy R'bain berkata...

bolehlah belanja kathy ni..hehehe..

fiqah hamed berkata...

semoga sis dimurahkan rezekii lagi ^^

Invisible Me berkata...

insyaAllah. Sama-sama mengingatkan untuk bersederhana. :)

Anugerah Terindah Copyright © 2016. Designed by MaiGraphicDesign