Anugerah Terindah: Sibuk Menyiapkan Juadah

Halaman

24 September 2015

Sibuk Menyiapkan Juadah






Salam dan selamat petang untuk semua sahabat dan pengunjung yang sudi singgah dan komen dekat blog Diana.... terima kasih yang tak terhingga untuk semua...Mungkin ramai di antara sahabat blogger dan pengunjung yang sedang sibuk menyiapkan makanan kan...mana tau ada yang dapat daging korban boleh lah di masak...Pagi tadi blogger Asha Lya dan suami.berkunjung ke rumah Diana....terima kasih kerana sudi bertandang ke rumah akak ya....







Ini buras yang kemarin Diana buat.






Ini adalah adat kaum bugis...kalau hari raya aidilfitri ataupun hari raya aidiladha mesti buat macam ni...Ini adalah di panggil membaca ataupun doa kenduri selamat.Semua masakan yang kita masak akan di letak dalam pinggan dan tunggu imam untuk membacanya.Tadi blogger Asha Lya dan suami tak dapat bersama masa Diana membaca ni sebab mereka bergerak dan lauk2 lain belum masak lagi..Hari raya haji ni Diana buat ala kadar jer,buat biskut hanya 3 jenis jer,buat buras pun tak banyak dan masak lauk pun biasa2 jer..Selamat Menyambut Hari Raya Aidiladha untuk semua yang menyambutnya..

8 ulasan:

Cik Yanie berkata...

sdpnyaaaaaaa :(

Cik Yanie berkata...

jauh :(

Asha Lya berkata...

Sedap buras yg akak buat..trima ksh juga akak sudi jemput kmi brtndang..nda sempt tunggu tdi.tringin juga maw tgk.

Puan Wawa berkata...

Selamat hari rye aidiladha diana.")

Dunia Zumal berkata...

Raya nie paling simple untuk Zumal...Sunyi pula tanpa sorang pun datang...

Zizie Zack berkata...

selamat hari raya kak.. kakak zizie beraya di sabah, dia tunjuk gambar nak buat buras..

Qaseh Vee berkata...

kalau orang bugis di semenanjung panggil buras tu burasak ...

Khir Khalid berkata...

Wahh bestnya... menyelerakan... nampak meriah hidangan2 tu... :)

Anugerah Terindah Copyright © 2016. Designed by MaiGraphicDesign