Anugerah Terindah: Khasiat Telur Dan Kuning Telur

Halaman

18 Februari 2014

Khasiat Telur Dan Kuning Telur

 
 
 
 
 
Salam dan selamat malam untuk semua sahabat dan pembaca yang Diana sayangi dan hargai..malam ni nak cerita pasal telur macam tajuk entri Diana kat atas tu...
 
 
 
 
pinjam pict dari FB: Aneka Resepi Telur
 
 
 
 
 Malam ni Diana masak telur untuk lauk malam ni..Telur Mata Masak Kicap...sedap kan...hehe....tu yang tertiba nak buat entri pasal telur,ramai yang dah tau pasal telur ni kan...selain di jadikan lauk yang sedap dan senang untuk di pelbagaikan cara masakan,telur jugak digunakan untuk membuat kuih dan kek...Teringat Diana masa zaman sekolah dan tinggal kat asrama,setiap hari sarapan pagi kami akan di sertakan sebiji telur rebus...
 
 
 
 Telur jugak mempunyai banyak khasiat terutama kuning telur..bahagian kuning telur merupakan bahagian yang mengandungi zat yang berbagai dan seimbang. Selain mengandungi kolesterol,ia jugak mengandungi banyak zat makanan yang penting di antaranya kuning telur mengandungi 67mg sulfur atau 8% daripada keperluan kita seharian.Jumlah ini bukan mudah untuk kita memperolehi dalam makanan lain..
 
 
 
 
 
 
Begitulah telur...mempunyai banyak khasiat selain kuning telur,putih telur jugak mengandungi khasiat untuk kecantikkan kulit kita...
 
 
 
 
p/s : Nak resepi telur yang beraneka jenis masakkan klik SINI
 
 
 
 
 
 

7 ulasan:

mizz miaizzati berkata...

akak pon post pasal telur arini hee

Cik Yaya berkata...

telur..nyum nyum..dapnyer..lagi sedap kalau buat yang separuh masak tu kan kak ^_^ hehe

Mardiah Diana berkata...

@mizz miaizzati Eya ker Kak...sama2 kita kongsi kebaikkan telur ni...lagipun Diana ni suka makan berlaukkan telur..hehe..terima kasih kak sudi singgah sini..

Mardiah Diana berkata...

@Cik Yaya Sama dengan adik Yaya..akak pun suka telur yang separuh masak tu...sedapppp....hehe..

nana kimie berkata...

erm,nyum2!makan nasi telur dengan kicap je pun sedap kak:)

Cikgu Norazimah berkata...

CN paling suka kuning telur yg cair2 dlm megi or mee bandung..mmg sedap!

Azhafizah Md Nor berkata...

tak suka telur kuning..selalu suruh orang lain makan :)

Anugerah Terindah Copyright © 2016. Designed by MaiGraphicDesign