Anugerah Terindah: Buah Epal Hijau

Halaman

8 September 2014

Buah Epal Hijau






Salam dan selamat petang untuk semua sahabat blogger dan pembaca yang Diana sayangi dan hargai...Satu hari ni Diana dah makan 2biji epal hijau...sebiji tengahari tadi dan sebiji petang tadi..Diana kalau kurang makan nasi Diana akan makan buah epal hijau...











Buah epal baik untuk mereka yang ingin berdiet....macam Diana,Diana pun nak berdiet juga..hehe...tu yang Diana amalkan memakan buah epal hijau...


Mengunyah sebiji buah epal hijau atau meminum jus epal hijau setiap hari sudah cukup untuk kita membekalkan khasiat bagi mengurangkan kandungan kolesterol dalam badan kita....


Selain buah epal hijau mempunyai banyak khasiat...Buah epal hijau juga baik untuk kesegaran pada kulit wajah....


Caranya pula potong buah epal hijau nipis2 dan rendamkan seketika dalam air sejuk atau air batu selama 5 minit.Kemudian letakkan hirisan buah epal hijau tersebut di atas kulit muka dan biarkan selama 15 minit.Pasti anda akan dapat merasakan kesegarannya dan jika anda selalu mengamalkannya,anda akan merasakan kulit wajah anda licin....



Diana pun nak cuba ni...mana tau ada kesan kan...





Sumber:  Informasi Malaysia Kini











16 ulasan:

Bbwana adienia berkata...

salam..

epal hijau memang sangat berkhasiat..walaupun rasanya agak masam tapi penuh kebaikkan..kalau mau kuruskan badan pun sesuai makan epal hijau..^_^

Ismi Ana berkata...

Wahh..nice info kak Diana. ^_^

Petak Bunga berkata...

buah epal hijau..
rasa msam2 manis..
suka jugak..

Mardiah Diana berkata...

@Bbwana adieniatu yg Diana makan buah epal hijau sb nak diet...hehe

Mardiah Diana berkata...

@Ismi Anaterima kasih dik Ana...

Mardiah Diana berkata...

@Petak BungaTerima kasih sudi singgah blog Diana...walaupun masam tetap sedap...hehe...

ain syafieqa berkata...

epal hijau bagus utk kurangkn kolestrol tp rasa masam tu ain tak boleh la..hehe

Khir Khalid berkata...

Assalam Mardiah.. sekali sekala saya pun suka juga makan epal hijau.. :)

Sally Samsaiman berkata...

mmg epal hijau lagi sedap sebenarnya... :)

Asha Lya berkata...

wahh akan diet ya..

Yumida Huda berkata...

epal hijau lg sedap dri epal merah kan kak
masam..blh cicah dgn garam..hmm yummy!

aiman mania berkata...

saya suka epal hijau sebab saya suka masam - masam....makan dengan serbuk asam boi mmg sedap tak terkata.....lagipon epal hijau anti oksidan.....sesuai sgt tuk mereka yg nak awet muda secara semulajadi...wuhuuuuuuuuu..jom amalkan gaya hidup sihat!

acik idah berkata...

Idah pun suka amalkan epal hijau... :) idah suka buat smoothie... minum dengan kulit2 sekali.. tak perlu tapis... :D

Norhasniza Khalid berkata...

mama tak boleh makan kelat-kelat pahit ni dear.. tak masuk kat tekak

Ahmad Zu Mal Md Rayi berkata...

Epal feveret zumal nie. Zumal suka hijau jew ^_^

Yun Sing berkata...

Suka epal :D

Anugerah Terindah Copyright © 2016. Designed by MaiGraphicDesign