Anugerah Terindah: Mengenai Anak Sulung

Halaman

7 September 2014

Mengenai Anak Sulung

 
 
 
 
 
 
sumber dari google
 
 
 
 
Selamat pagi kepada semua sahabat blogger yang Diana sayangi...selamat berhujung minggu semuanyan...segala kenangan pahit dan manis akan menjadi kenangan dalam hidup kita...yang pahit jadikan satu pengajaran dan yang manis jadikan teladan...
Di pagi ini Diana nak kongsi serba sedikit mengenai  anak sulung..


Diana nak kongsi sikit jer sebab Diana ni adalah anak sulung dalam keluarga..ramai da tahu kan kalau anak sulung ni selalu di anggap anak yang manja dan di sayangi oleh keluarga..maklumlah anak sulung ni kan anak yang sangat di nanti - nantikan oleh setiap pasangan yang baru berkahwin dan sangat2 juga nanti-nantikan dalam setiap keluarga kedua pengantin yang ingin menimang cucu...

 
Tapi bagi Diana...Diana ni tak lah manja sangat mungkin sebab Diana tak la sangat jauh jarak dengan adik Diana.tapi Diana sangat disayangi oleh keluarga....tapi first time adik Diana di lahirkan...Diana pergi ker rumah keluarga bermalam...tak tau la takut ker tau pun Diana tak nak nanti tumpuan kasih sayangi hanya pada adik jer..takut cemburu...hehe...






sumber dari google





Ciri - ciri  Mengenai Anak Sulung :


1) Bersikap Pelindung

2) Suka Bertolak Ansur

3) Ego

4) Lebih Pandai Mengambil Hati Orang Tua

5) Mempunyai Nilai Tanggungjawab Yang Tinggi
 
 

 
 
 
 
 
 
 
 
  
 
 
 

14 ulasan:

NaZiRaH @ Ezyra berkata...

saya anak sulung juga akak, hihi, agak manja la, tapi saya lagi manja dengan tok..;-)

Hafiz Hafizol berkata...

Anak sulong kena kuat !!! kena tunjuk cth terbaik untuk adik2, hehe..

Ayue Idris berkata...

Anak sulung jugak! hehe..

Ismi Ana berkata...

Anak sulung selalu garang. Haha..rasa kak yong. Ekekeke..kan kan?

cik kiera berkata...

Kiera anak kedua. ehee. apapun, anak sulung adalah anak yang paling banyak tanggungjawab kan?

Asha Lya berkata...

lya plak ank bongsu hheee

Ahmad Zu Mal Md Rayi berkata...

Zumal anak sulung gak. Manja tu dengan arwah tok wan jew ^_^

Norhasniza Khalid berkata...

mama anak sulung, tapi ciri tu semua takde pada mama... alamakk!!

Nursakinah© berkata...

Assalamualaikum.. Sy ank bongsu.. Menyampuk ja dkt sini hehe..

acik idah berkata...

Cemburu dengan adik yerr?? :D hehehe... bila fikir balik zaman kecik2 mesti kelakar kan...

aiman mania berkata...

saya anak sulung..memang tanggunjawab besar.........kena sara keluarga la...tp itu satu kewajipan kita sbg anak ......^^

jangan lupa!anda ditag utk memeriahkan lagi satu awards nih..lapor diri di sini ye..

http://aimanbudakbaik93.blogspot.com/2014/09/the-versatile-blogger-award.html

Khir Khalid berkata...

Assalam.. Saya sayang abg long saya.. baik & pemurah.. zaman sekolah dulu, pandai juga tolong simpan rahsia dari mak dan ayah hehee.. :D

Yumida Huda berkata...

abg sulong blh nampak perwatakan dia bertggjwb, ada garang sikit
teringin nak ada kakak..sbb yumida anak tua dlm keluarga..x beznye..coz perangai adik lbh matang dari yumida..yumida agak childish

Yun Sing berkata...

*angkat tangan tinggi-tinggi tanda surrender* Anak tunggal. haha

Anugerah Terindah Copyright © 2016. Designed by MaiGraphicDesign